Q-tour voor Q-koortspatiënten van start in Gelderland

Om Q-koortspatiënten in het hele land te bereiken organiseert Q-support informatieavonden per provincie; de Q-tour. Deze gaat op 2 en 3 juni van start in Gelderland, met bijeenkomsten in Wijchen en Zaltbommel.

De avond, die is bedoeld voor patiënten, hun familie en professionals in de provincie die te maken hebben met Q-koorts, begint om 19.00 uur. De directeur van Q-support, Annemieke de Groot gaat in op de problematiek rondom Q-koorts en de dienstverlening van Q-support. Q-koortsdeskundige Alfons Olde Loohuis informeert over chronische Q-koorts en QVS. Internisten van het Radboudumc, Chantal Bleeker en Stephan Keijmel, gaan nader in op de Q-koortspoli en de Qure-studie, het onderzoek naar de beste behandeling van QVS. Michel van den Berg, voorzitter van Q-uestion, Stichting voor mensen met Q-koorts, informeert over wat de patiëntenorganisatie mensen met Q-koorts biedt. Tussen de lezingen door worden een drietal filmpjes getoond waarin Q-koortspatiënten hun verhaal doen. Q-koortspatiënten kunnen vragen stellen en zich aanmelden bij Q-support voor advies en begeleiding.

Belangstellenden voor deze avond worden verzocht zich aan te melden via het aanmeldformulier op de website van stichting Q-support.

Maandag 2 juni – 19.00 tot 21.00 uur
Zaal Verploegen