Q-koorts: wat doet de rechter? kort verslag

Thema-avond voor mensen met Q-koorts

21 maart 2016 3

“Een mooie avond; leerzaam; wat een geweldige wijze van informeren; ik heb een goed beeld gekregen van de diverse standpunten.” Een aantal reacties van deelnemers aan de thema-avond van maandag 21 maart, georganiseerd door Q-uestion.

Ruim 150 aanwezigen hebben een inkijkje gekregen in het verloop van een rechtszaak in de rechtbank. Gestart is met een korte uiteenzetting over de stand van zaken en werkwijze tijdens een rechtszitting. Vervolgens hebben in een gespeelde ‘rechtszitting’ de verschillende partijen vanuit hun eigen perspectief de standpunten over het voetlicht gebracht. De advocaat, namens de meer dan 21 maart 2016driehonderd Q-koortsgedupeerden, formuleerde helder zijn standpunten vanuit het perspectief van de slachtoffers. De advocaat namens de staat geeft in zijn reactie met verschillende argumenten aan waarom zij niet onrechtmatig gehandeld heeft. Uiteraard zijn geen exacte standpunten weergegeven. Wel is verwoord wat al openbaar is gedeeld via de media en andere kanalen.

Na de pauze is er ruim gelegenheid geweest om de verschillende vragen van de aanwezigen te beantwoorden.

Een uitgebreid verslag vindt u in de eerstvolgende nieuwsbrief die eind april verschijnt.

Thema-avond in Heerlen
Volgende week woensdag wordt deze thema-avond herhaald in Heerlen
Woensdag 30 maart
19.15 uur – 21.30 uur ( de zaal is open vanaf 18.45 uur)
Cultureel Centrum Corneliushuis, Groeet GenHei 14, Heerlen

Aanmelden
U kunt zich aanmelden via de website van Q-uestion, www.stichtingquestion.nl of rechtstreeks via het aanmeldformulier.

Een week voor aanvang van de bijeenkomst ontvangt u een uitnodiging en een routebeschrijving naar de locatie. Deelname aan de avond is gratis.

Vragen
Heeft u vragen? Neem dan contact op met Jacqueline van den Bos: info@stichtingquestion.nl of
(06) 27 16 86 89

21 maart 2016 2