Meldpunt Q-uestion

meldpunt@Q-koorts.nu

Zit je met een vraag, probleem of maak je je zorgen? Aarzel niet en neem contact op. Geen enkele vraag is voor ons te gek.


Waarom een meldpunt?
Q-koorts heeft enorme impact op allerlei gebieden in je leven. Het heeft niet alleen gevolgen voor je gezondheid. Ook je financiële situatie verandert, je mentale weerbaarheid en de relaties om je heen. Het gebrek aan energie maakt het extra lastig om allerlei regelzaken aan te pakken. Het kan zijn dat je praktische ondersteuning nodig hebt of gewoon een luisterend oor. Je bent niet alleen, want een heleboel patiënten lopen tegen dezelfde zaken aan. Geen puf om het huis(houden) bij te houden, administratieve rompslomp, daling van inkomen, onbegrip over de ziekte, onwetendheid bij gemeenten en UWV etc. Ook daar is het meldpunt voor. We behartigen je belangen en krijgen zo goed inzichtelijk waar je tegenaanloopt.

Wanneer kun je contact met ons opnemen?

  • Al je je zorgen maakt over je financiën.
  • Als je een vraag hebt over je gezondheid.
  • Als je je verhaal in vertrouwelijkheid kwijt wilt (stoom afblazen).
  • Als je bij de gemeente een aanvraag moet indienen en je komt er zelf niet uit.
  • Als je bij instanties geen gehoor vindt of een onterechte nee krijgt.
  • Als je hulp nodig hebt bij dagelijkse (regel-) zaken.
  • Als je op zoek bent naar toekomstperspectief.
  • Als je hulp nodig hebt bij een herkeuring van het UWV.
  • Als je hulp nodig hebt bij een bezwaarprocedure.
  • Als je een klacht hebt over een organisatie.
  • Als je een andere vraag hebt.

Als wij je niet kunnen verder helpen zorgen we ervoor dat je op de juiste plek terecht komt. 

Hoe kan ik een vraag stellen of een melding doen en wat gebeurt er dan?

  • Bel of mail naar het meldpunt.
  • Als het gaat om een klacht dan krijg je contact met Eef van Opdorp.
  • Als je een vertrouwenspersoon wilt spreken, dan kun je contact opnemen met Yvonne de Lege.    Yvonne@trustme.nu    www.trustme.nu    06 2525 1055
  • Soms kan je vraag of melding via de telefoon worden opgelost. Als het nodig is of gewenst dan komen we op huisbezoek.

Wat gebeurt er met je vraag of melding?

  • We maken gebruik van een privacy formulier. Daarmee geef je aan dat we namens jou contact op mogen nemen met instanties. We vragen ook of we de gegevens mogen gebruiken voor rapportages of om een probleem collectief aan te pakken.
  • Met jouw goedkeuring gaan we actief aan de slag. Een melding gebruiken we als belangrijk signaal om informatie en aanbod te verbeteren en belangen te behartigen.
  • Als het goed is wordt je probleem voor jou een stuk minder en liefst opgelost.

Doelen van het meldpunt:

  • In beeld brengen waar je tegenaanloopt zodat daar verandering in kan komen
  • Directe hulp en ondersteuning bieden aan Q-koorts patiënten en hun omgeving waar binnen ons bereik mogelijk is.
  • Zoniet: patiënten doorverwijzen naar de juiste plek.
  • Rapportage aan bestuur Q-uestion voor belangenbehartiging op terreinen waar ondersteuning en aanbod tekort schiet.  
  • Samen de juiste informatie verstrekken aan gemeenten, UWV en andere organisaties om Q-koorts en de impact ervan tussen de oren te krijgen en te houden.

Mail jouw melding aan:

meldpunt@q-koorts.nu of

meldpunt@stichtingquestion.nl

Reacties gesloten.