De rechtszaak

Q-uestion is geen partij in deze rechtszaak, maar wil u wel graag daarover informeren. Daarnaast geven wij u een toelichting op de begrippen die samenhangen met de rechtszaak, zoals hoger beroep, verjaring en stuiting.

De rechtszaak tegen de Staat der Nederlanden

Eind 2015 hebben 297 patiënten de Staat gedagvaard. In maart 2016 heeft de landsadvocaat daarop zijn Conclusie van Antwoord gegeven. Daarop heeft de Rechtbank Den Haag beide partijen opgeroepen om op 17 oktober 2016 te verschijnen.
Op die dag zijn stukken gewisseld en is toelichting gegeven. Eén van de patiënten en ook eiser, Bert Brunninkhuis, heeft ter zitting de gelegenheid gekregen van de Rechtbank om een pleidooi te houden vanuit de optiek van een Q-koortspatiënt.

Lees hier het pleidooi dat Bert Brunninkhuis hield op 17 oktober 2016.

Wanneer u niet verzekerd bent en meedoet aan de rechtszaak, kunt u de voormalig advocaat de heer Sindram verzoeken om uw betaling en dossier over te dragen aan de nieuwe advocaat. U kunt hiervoor deze voorbeeldbrief gebruiken.

Advocaat

Nadat de voormalig advocaat de heer Sindram de opdracht heeft teruggegeven, zijn Michel van den Berg en Bert Brunninkhuis op advies van Ingeborg Haazen een oriënterend gesprek aangegaan met Beer Advocaten, een zeer goed letselschadekantoor dat bekend is van onder meer de MH17-zaak, het schietincident Alphen a/d Rijn en de zaak van voetballer Nouri. Beer Advocaten beschikt over een groot en deskundig team en heeft veel ervaring met overheidsaansprakelijkheid. Beer Advocaten is gestart met betrekking tot de Q-koortszaak tegen de Staat.

Begrippen

Hoger beroep