Nieuw op de website:

Een brief vanuit het Radboudziekenhuis over de voortgang van de Qure-studie
met uitleg waarom de resultaten nog niet bekend zijn.
Alle deelnemende patiënten hebben de brief reeds per post ontvangen.

Ook vind u de voortgangsrapportages over de studies die op dit moment via Q-support lopen.

Wij vragen tevens uw aandacht voor een petitie die gestart is door een groep bezorgde buurtbewoners uit Rossum, waar op dit moment plannen worden gemaakt voor de bouw van een megastal met meer dan 5000 geiten. Via deze link, kunt u hier ook uw handtekening plaatsen.

Klik op de link om het artikel te lezen!

De brief over de voortgang van de Qure-studie

Gewapende antilichamen ter bestrijding van chronische Q-koorts
Immunologie van chronische Q-koorts

ImpaQt: arbeidsstatus en psychosociaal functioneren van patiënten met Chronische Q-koorts of het Q-koortsvermoeidheidssyndroom.

De Nederlandse Q-koortsepidemie in kaart gebracht: een meta-analyse van de impact op korte en lange termijn.

Optimaliseren van de behandeling van chronische Q koorts: onderzoek naar de effectiviteit van verschillende behandelstrategieën voor chronische Q koorts.

Betere herkenning van chronische Q-koorts bij patiënten met een hartklepaandoening (Q-cor)

De rol van het afweersysteem in het Q-koortsvermoeidheidssyndroom (QVS)

De waarde van FDG-PET/CT bij de diagnostiek en follow-up van chronische Q-koorts.